5o 2

ΚΑΛΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ
 
ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ
 
Στόχος του σχεδίου δράσης της ομάδας εργασίας με αντικείμενο την "επιμόρφωση των εκπαιδευτικών από αρμόδιους φορείς" ήταν η υιοθέτηση καλών πρακτικών για τη διάχυση της επιμόρφωσης που αποκτά κάθε εκπαιδευτικός στη σχολική κοινότητα, δηλαδή τους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας, τους μαθητές και τις μαθήτριες, καθώς και τους γονείς και κηδεμόνες τους.
Συγκεκριμένα, εκπαιδευτικός του σχολείου μας κλάδου ΠΕ02 επιμορφώθηκε από το σεμινάριο tca ERASMUS+ (Νοέμβριος 2021) και την επιστημονική ημερίδα του Δικτύου σχολείων με θέμα τη "Σχολική Διαμεσολάβηση" (Μάρτιος 2022). Στη συνέχεια, σε προγραμματισμένες συναντήσεις  εντός της σχολικής κοινότητας, πραγματοποιήθηκε η διάχυση των γνώσεων και δεξιοτήτων που αποκτήθηκαν, ώστε το σχολείο να είναι σε θέση να υλοποιήσει κατά το προσεχές έτος το πρόγραμμα της "Σχολικής Διαμεσολάβησης". Παρακάτω μπορείτε να δείτε τη σχετική παρουσίαση της δράσης.

 

Erasmus - Λουξεμβούργο (Σχολική Διαμεσολάβηση)

Η ομάδα επί το έργον

 

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΗΠΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Στη δράση του άξονα 1 "Ανάπτυξη ήπιων δεξιοτήτων" τέθηκε ως στόχος η βελτίωση των ήπιων δεξιοτήτων των μαθητών και κυρίως της συνεργατικότητας και της εξωστρέφειας.
Για το σκοπό αυτό οι μαθητές ανέλαβαν μια μεγάλη ομαδική εργασία ανά τμήμα στην οποία έπρεπε να συνεργαστούν όλοι και να συντονιστούν για το τελικό αποτέλεσμα. Η συνεργασία οδήγησε τα παιδιά να αναπτύξουν τις σχετικές ικανότητες και να καταλάβουν τις ανάγκες και τις απαιτήσεις της ομαδικής δουλειάς. Η βελτίωση που επιτεύχθηκε μετρήθηκε και πιστοποιήθηκε με ένα ειδικό ερωτηματολόγιο στην αρχή και στο τέλος της εργασίας.
 
Το ερωτηματολόγιο δεξιοτήτων Big-5 είναι ένα διεθνές ερωτηματολόγιο με πολλά στοιχεία και βιβλιογραφία, που μετράει 5 χαρακτηριστικα της προσωπικότητας που αποτελούν και  ήπιες δεξιότητες.
 
1 Εξωστρέφεια, κοινωνικότητα
2 Προσήνεια, ενσυναίσθηση
3 Ευσυνειδησία, οργανωτικότητα
4 Συναισθηματική σταθερότητα
5 Ανοιχτομυαλιά
 
Μπορεί να χρησιμοπιηθεί μια φορά και να μετρήσει τις επιδόσεις των μαθητών σε σχέση με τον μέσο όρο ή να χρησιμοποιηθεί πριν και μετά από σχετικές διδακτικές παρεμβάσεις.